13.5.05

 

Roma

Quando sono tornata in Italia mi sono occupata di danza, spettacolo, divertimento.

La vita è bella, bisogna godersela :)

ma... c'è sempre un ma... non guardavo più nemmeno i notiziari... ho staccato la spina e poi, beh alcuni carissimi amici mi hanno fatto capire che non è possibile far finta di niente, girare la testa dall'altra parte: il mondo continua a girare, gli orrori continuano ad essere commessi nell'indifferenza generale.

Potrei vivere una vita senza preooccupazioni - con qualche libertà negata visto che vivo in un paese dominato dalla Chiesa, dalla mafia e dalla disinformazione - ma insomma senza grandi problemi. Ma non sono io.

Per cui ora sto cercando di coniugare la mia passione per l'arte e la cultura con il mio bisogno di conoscere e non dimenticare.

Spero di riuscirci...

In Italy I focused on dance, performing arts, fun.

Life is beautiful: enjoy :)

but... there is always a but... I was not even watching the news... I chilled out, unplugging from reality, and then... well, some really good friends made me realise that it is not possible to ignore, to turn the head on the other side: life goes on, heynous crimes continue to be perpetrated... and the majority of people simply don't care .

I could live a life without worrying at all - without some liberties, seen that I live in a country dominated by the Church, mafia, and misinformation - and without big troubles. But it's not me.

Now, I'm trying to mix together my passion for arts and culture and my need of knowledge and memory.

Hope I'll make it...

This page is powered by Blogger. Isn't yours?